BBW Admire
No Photo Available

HAFIZ

37 - Straight

Kuala lumpur, Malaysia

Jul 28, 2020 19:58

Lelaki & Suami yang baik
.
.
Just nak share kebaikan sebagai seorang suami menyantuni perasaan seorang isteri yang menitik beratkan untuk menghidupkan Sunnah2 Rasulullah saw dalam kehidupan harian saya & isteri saya. Apabila seorang isteri menjaga kehormatan & auratnya dengan sempurna maka satu perasaan yang aneh akan dicampakkan oleh Allah swt kedalam hati sang suami & terus boleh di amalkan dalam kehidupan harian.
.
Suami merupakan pasangan sehidup semati dan teman perkongsian segala suka dan duka. Sebaik-baik jodoh yang bakal dijadikan suami ialah seorang suami yang cukup pegangan agamanya. Apabila belajar2 untuk hidupkan agama dalam kehidupan barulah Allah swt izinkan kita untuk mengamalkan Sunnah dalam aktiviti harian.

SUAMI YANG BAIK
==============

1. Dia selalu berusaha menyenangkan & membanggakan isterinya. Walaupun isteri tidak selalu disampingnya, dia akan selalu berusaha keras dalam pekerjaan yang dilakukan untuk memastikan isteri serta anak-anak bangga akan dirinya.

Juga dia rasa bangga kerana memiliki pasangan seperti isterinya. Dia takkan malu mengakui kehebatan dan kecantikkan isterinya meskipun hal-hal tersebut adalah remeh dan biasa sahaja bagi sesetengah orang.

2. Menggenggam tangan isteri tanpa peduli dimana pun mereka berada, dia takkan lupa menggenggam tangan isterinya sebelum pergi ke mana-mana.

Sikap ini menunjukkan bahawa suami sentiasa menjaga dan ingin isteri berasa selamat.

3. Makan masakan isteri walaupun tak sedap. Lelaki yang baik akan tetap menghargai usaha isterinya dalam menyediakan makanan meskipun masakan itu bukan seleranya.

Dia tetap menelan makanan tersebut dengan senang hati serta menunjukkan rasa terima kasih dan sayang kerana dia tahu, masakan isterinya akan semakin sedap bila dia memberi sokongan.

4. Suami yang baik takkan teragak-agak untuk membantu isteri menguruskan rumahtangga, anak-anak dan lain-lain kerja yang memerlukan tenaga suami.

5. Sebagai suami yang baik, dia sedar bahawa bukan isterinya seorang yang ada di dunia ini tapi dia akan selalu setia pada isterinya dan menjauhkan diri dari segala hal yang akan mendatangkan fitnah padanya.

6. Suami yang baik akan sentiasa mendorong isterinya untuk menjadi lebih baik. Dia sedar isterinya bukan sempurna tapi dia berusaha untuk beri yang terbaik.

Secara tak langsung, sikap dia sebagai suami itu memberi inspirasi untuk diri dia dan isterinya berubah menjadi lebih baik dari sebelum-sebelum ini terutama dalam menjaga solat.

Walaupun suami isteri masa kini sentiasa disibukkan dengan pelbagai pekerjaan yang tidak pernah selesai, jangan diabaikan sikap romantik dalam hubungan suami isteri kerana ia merupakan elemen terpenting dalam mewujudkan rumah tangga bahagia.

Sebenarnya tak susah mana pun untuk menjadi suami romantik. Bagi segelintir suami yang malu atau mungkin tidak tahu cara-cara untuk bersikap romantis dengan isteri, apa kata jadikan amalan Nabi SAW ini sebagai contoh. Semoga resipi ini boleh memberi kebahagiaan yang berkekalan dalam rumah tangga anda berdua.
.
Korang mesti nak tahu apa rutin harian saya menyantuni kekasih hati saya yg bergelar seorang isteri solehah?

1. Jadikan rutin harian mencium isteri

Hati isteri mana yang tak berbunga kalau suami memberikan ciuman kepadanya. Pasti hati yang gundah bertukar menjadi bahagia. Amalan yang disarankan oleh Nabi SAW kepada suami untuk mencium isteri ini haruslah dijadikan rutin harian. Malah mencium isteri merupakan satu ibadah yang boleh dijadikan senjata ampuh untuk anda berdua mengekalkan romantis dan sebagai pembenteng untuk melawan segala godaan.

2. Mandi bersama isteri

Isteri jangan sesekali menolak atas alasan malu jika suami mengajak anda untuk mandi bersama. Amalan yang disarankan oleh Nabi SAW ini memberi banyak manfaat untuk keharmonian rumah tangga. Bukan hanya mandi biasa, mandi bersama pasangan juga boleh diamalkan ketika mandi hadas besar.

3. Berkongsi makanan atau makan lebihan isteri

Apabila suami isteri mampu untuk berkongsi makanan da